Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 71 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hodnocení výkonnosti vybraného podniku podle modelu Start
Soldán, Martin ; Kučerová, Lenka (oponent) ; Veselý, Josef (vedoucí práce)
Hlavním záměrem mé bakalářské práce je využití metodiky modelu Start ke zhodnocení výkonnosti vybraného podniku. Za tímto účelem se práce ve své první části zabývá specifikací využitých stěžejních teoretických poznatků zejména pak definicí základních pojmů, modelů a metod hodnocení Dále je provedena samotná analýza s představením společnosti a její situace, definovány její slabé a silné stránky. Na základě výsledků provedené analýzy jsem sestavil v závěrečné části práce návrhy na zlepšení a další pozitivní rozvoj podniku.
Hodnocení výkonnosti vybraného podniku podle modelu START a návrhy na zlepšení
Zezula, Adam ; Zezula, Tomáš (oponent) ; Veselý, Josef (vedoucí práce)
Záměrem této bakalářské práce je využití aplikace modelu START. Na základě teoretických poznatku bude v konkrétním podniku provedena analytická část, která povede k vyhodnocení samotné společnosti pomocí již zmiňovaného modelu. Po vyhodnocení analytických poznatků budou předloženy návrhy na zlepšení.
Performance Assessment of the Selected Company according to Model Start and Proposals for the Improvement
Slamenka, Tomáš ; Pätoprstý, Anton (oponent) ; Veselý, Josef (vedoucí práce)
The main purpose of the bachelor thesis is to analyze the company using the Start model and subsequent evaluation of the company’s performance. The theoretical part deals with the definition of basic concepts that are needed in the next parts of the work. Furthermore, the analysis of the company, presentation of the company and display of its strengths and weaknesses is performed. In the final practical part based on the evaluation of the analysis, specific proposals are made to improve the company’s performance, which serve for further development.
Styly řešení konfliktů u učitelů v kontextu rysové úzkostnosti a sebehodnocení
ĎURICOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá problematikou stylů řešení konfliktů v kontextu rysové úzkostnosti a sebehodnocení u učitelů. Styly řešení konfliktů lze označit za reakce na určité situace nebo specifické vzorce chování v konfliktních situacích. Rysová úzkostnost se v literatuře definuje jako rys osobnosti s tendencí k pocitům obav a tísně a větší tendencí k úzkostným reakcím. Na sebehodnocení většina autorů nahlíží jako na představu emočního vztahu k sobě. Teoretická část práce se věnuje obsahům zmíněných konstruktů. Praktická část popisuje styly řešení konfliktů u učitelů směrem k žákům, rodičům žáků a kolegům. Dále zjišťuje, zda má pohlaví, délka praxe, rysová úzkostnost a sebehodnocení vliv na výběr stylů řešení konfliktů. Výzkumu se účastnilo 147 učitelů, vybraných prostým náhodným výběrem, kterým byla v online podobě administrována baterie sebeposuzujících dotazníků ROCI-II, STAI X-2 a RSES. Výsledky výzkumu ukazují, že učitelé volí nejčastěji integrující a kompromisní styl při řešení konfliktů se žáky, rodiči žáků a kolegy. Nejméně užívají vyhýbavý a dominantní styl. Pohlaví, ani délka praxe nemají vliv na výběr stylů řešení konfliktů. Mezi rysovou úzkostností a vyhýbavým stylem při řešení konfliktů je pozitivní vztah r = 0,280. Kombinace nízkého sebehodnocení a vysoké úzkostnosti zvyšuje pravděpodobnost preference vyhýbavého stylu při řešení konfliktů. Statisticky významně se jeví právě sebehodnocení, nikoli však samotná úzkostnost, při predikci vyhýbavého stylu v konfliktních situacích.
Možnosti využití arteterapie na rozvoj sebevědomí při komunikaci u dětí s narušenou komunikační schopností
Pekáriková, Zuzana ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Korandová, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá rozvojem sebevědomí při komunikaci u dětí prvního stupně s narušenou komunikační schopností pomocí arteterapie. V úvodní kapitole je podrobně popsána narušená komunikační schopnost a jaký má vliv na osobnost dítěte. Je zde kladen důraz na sebevědomí v komunikaci u osob s NKS. Druhá kapitola se zaměřuje na arteterapii. Popisuje jednotlivé formy, fáze setkání, metody, vymezuje cíle arteterapie a konkrétně arteterapii u osob s NKS. V poslední části je navržen arteterapeutický program cílený na rozvoj sebevědomí při komunikaci. Je rozvržen detailně do deseti setkání a zohledňuje specifické potřeby dítěte. Postupuje dle náročnosti. Hlavním cílem navrženého programu je nejen rozvoj sebevědomí při komunikaci, ale také odreagování a rozvoj fantazie. Klíčová slova Arteterapie, arteterapeutický program, narušená komunikační schopnost, sebevědomí, logopedie Abstract This bachelor thesis deals with the development of self-esteem in communication in first grade children with communication disability through art therapy. In the introduction chapter, the impaired communication disability is described in detail and how it affects the child's personality. There is an emphasis on self-awareness in communication in individuals with communicative disability. The second chapter focuses on art...
Vliv ústavní léčby na fenomén sebehodnocení pacientů léčících se ze závislosti na oddělení léčby závislostí Psychiatrické nemocnice Kosmonosy
Filipová, Zdeňka ; Šťastná, Lenka (vedoucí práce) ; Jandáč, Tomáš (oponent)
Východiska: Sebehodnocení bývá vnímáno jako ukazatel emocionálního a duševního pocitu osobní pohody a životní spokojenosti. Jak vnímáme sami sebe je důležité i pro naše okolí. Závislost narušuje postoj k sobě samému a sebehodnocení je pak problematické. Proto je důležité se v rámci terapie zaměřovat na posilování vlastní hodnoty. Cíle: Zjistit změnu v sebehodnocení pacientů, kteří podstupují ústavní léčbu závislosti na oddělení léčby závislostí Psychiatrické nemocnice Kosmonosy. Prokázat vliv zkoumaných kategorií (vzdělání, zaměstnání, počet léčeb a délka závislosti) na sebehodnocení. Porovnat změnu v subjektivním vnímání psychologického pojetí kvality života v souvislosti se sebehodnocením. Analyzovat změnu v psychickém a fyzickém zdraví. Na základě zjištěných výsledků doporučit možné intervence. Metody: Jedná se o kvantitativní výzkum prováděný za pomoci dotazníků, které byly zadávány na počátku léčby a při jejím ukončení. Pro posouzení sebehodnocení byla použita Rosenbergova škála sebehodnocení. Jako další byla použita Schwartzova škála hodnocení terapie měřící psychologický aspekt kvality života. Pro posouzení výsledku léčby byl zadáván dotazník Maudsley Addiction Profile, ve kterém jsme se zaměřili na doménu fyzické a psychické zdraví. Pro získání socio-demografických údajů byl vytvořen...
Jak žáci v pubertě vnímají své tělo
Vodehnalová, Barbora ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem lidského těla, jeho vnímáním a sebehodnocením u dospívajících dívek a chlapců na druhém stupni základní školy, přesněji u žáků šestých a devátých tříd. Cílem práce je prozkoumat problematiku například z psychologického či historického úhlu pohledu. Dále pak posoudit subjektivní vnímání těla v období puberty u vybraných žáků druhého stupně základní školy. Zároveň také porovnat rozdíly v nahlížení na vlastní tělo mezi chlapci a dívkami a mezi šestými a devátými třídami. Současně je cílem zjistit, zda je mezi žáky patrný rozdíl a zda jsou se svým tělem spokojeni či nikoli a následně odhalit případné příčiny nespokojenosti s fyzickým tělem u dospívajících jedinců a nalézt faktory, které mohou mít vliv na sebeakceptaci. Práce je členěna do dvou hlavních částí. Teoretická část pojednává o tématu dospívání a jeho charakteristikách, dále například o sebepojetí, sebevědomí či o vlivu médií na nahlížení na vlastní tělo. Praktická část pak zachycuje výsledky výzkumu zaměřeného na vnímání vlastního těla u dospívajících za pomoci kvantitativních i kvalitativních metod. Výzkumným šetřením bylo prokázáno, že existují rozdíly ve vnímání těla mezi chlapci a dívkami, ale také mezi žáky šestých a devátých tříd. Dále bylo zjištěno, že dívky jsou se svým tělem zpravidla méně...
The influence of social media on the development of children aged 13 to 15
Tsyhannyk, Oleksandra ; Ježková, Tereza (vedoucí práce) ; Koblovský, Petr (oponent)
Sociální média v posledních několika desetiletích exponenciálně rostla, a neustále se vyvíjejí a pronikají do všech aspektů našeho každodenního života. Tato bakalářská práce se ponoří do problému, jak jsou děti ve věku 13-15 let ovlivňovány sociálními sítěmi a jaký dopad mají sociální sítě na jejich vývoj. Nejprve práce vysvětluje historii sociálních médií, poté přechází k prezentaci současného stavu sociálních sítí a nejpopulárnějších platforem. Po představení tématu z obecného pohledu se práce ponoří hlouběji do problematiky mladších teenagerů a sociálních sítí, do zkoumaní relevantních procesů a efektů. Druhá část této práce zahrnuje praktický výzkum na dané téma, analýzu jeho výsledky a následnou diskusi.
Pracovní self-efficacy studentů učitelství a učitelů se specifickou poruchou učení
Lipčáková, Iveta ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Kučerová, Olga (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem sebehodnocení a self-efficacy u dospělých jedinců, kteří trpí specifickou poruchou učení. Cíl bádání spočíval v hledání, jak specifická porucha učení ovlivňuje praxi vyučování a pracovní vědomí vlastní účinnosti učitelů. Na základě rešerše studií, které dosud byly publikovány, byl připraven polostrukturovaný rozhovor, který byl proveden s vysokoškolskými studenty učitelství a učiteli se specifickou poruchou učení. Jako doplňková metoda pro měření pracovního self-efficacy učitelů byl využit i dotazník The Ohio Teacher Efficacy Scale (OSTES). Výstupy výzkumu odkryly specifické obtíže, kterým respondenti čelili během studia na vysoké škole. Kromě způsobů, jak může specifická porucha učení limitovat učitelskou praxi, výsledky výzkumu nabídly i to, v čem spočívá pozitivní přínos poruchy. Bylo zjištěno, že respondenti disponují relativně vysokým pracovním self-efficacy. Ve výzkumu byly také popsány různorodé negativní zkušenosti související se specifickou poruchou učení, se kterými se respondenti během svého života setkali. I přes tyto zážitky respondenti vyjadřovali kladné všeobecné sebepojetí.
Performance Assessment of the Selected Company according to Model Start and Proposals for the Improvement
Slamenka, Tomáš ; Pätoprstý, Anton (oponent) ; Veselý, Josef (vedoucí práce)
The main purpose of the bachelor thesis is to analyze the company using the Start model and subsequent evaluation of the company’s performance. The theoretical part deals with the definition of basic concepts that are needed in the next parts of the work. Furthermore, the analysis of the company, presentation of the company and display of its strengths and weaknesses is performed. In the final practical part based on the evaluation of the analysis, specific proposals are made to improve the company’s performance, which serve for further development.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 71 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.